30 Oktober 2011

PIALA MALAYSIA 2011 - Negeri Sembilan Juara


SHAH ALAM, - Hobin Jang Hobin! Negeri Sembilan bangkit untuk menjaringkan dua gol dalam tempoh enam minit dan muncul juara Piala Malaysia buat kali ketiga dalam sejarah penyertaannya dengan membenam Terengganu 2-1 di Stadium Shah Alam.

Gol kemenangan dijaringkan Hairuddin Omar pada minit ke-86 menerusi satu aksi akrobatik.
Ini merupakan gol di tahun ketiganya dalam pentas final Piala Malaysia di mana sebelum ini berjaya melakukannya bersama pasukan yang sama pada 2009 dan Kelantan pada 2010.

Penyerang sensasi, Hairuddin Omar memiliki peluang pertama untuk menguji Sharbinee Allawee seawal minit pertama lagi.
Minit ke-9 S. Kunanlan hampa apabila percubaannya beberapa ela di depan pintu gol melewati palang sungguhpun hantaran tersebut telah diatur cantik Shukor Adan.

Ternyata dua pasukan ini memiliki corak berbeza. Negeri Sembilan mengawal tempo permainan dengan hantaran-hantaran pendek sementara Terengganu pula mengintai peluang untuk melancarkan serangan balas.
Tetapi nada permainan mula bertukar apabila pemain-pemain Terengganu semakin yakin untuk melakukan skil individu.

Stadium Shah Alam akhirnya bergema dengan sorakan gol pada minit ke-59 selepas menerusi gerakan licik Abdul Manaf yang disempurnakan Ashaari walaupun cuba dihalang

Pada minit ke-80, dengan sedikit tuah, Sang Rusa beroleh gol penyamaan di luar jangkaan. Bola yang kelihatan tidak berbahaya dibiarkan melantun masuk ke dalam pintu gol oleh Sharbinee.
Selang enam minit kemudian, Hairuddin meranapkan penantian Terengganu selama 10 tahun dengan jaringan menarik untuk menewaskan Sharbinee buat kali kedua.

Sang Penyu kali ini gagal mengulangi aksi seperti di Piala FA yang lalu apabila buntu memburu gol penyamaan dalam tempoh lima minit masa kecederaan diberikan.

Kelantan TV News

Tiada ulasan:

KELANTAN TV by Serambi Media Network

LIVE Sidang Dewan Rakyat

LIVE BOLASEPAK KELANTAN


Video streaming by UstreamHakcipta Terpelihara © 2013 Perbadanan Stadium Kelantan
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Serambi Media Network (Kelantan TV News). Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Para komentar dinasihatkan bertanggungjawab dalam menulis dan elakkan komentar melampau dan berbaur perkauman